Historia firmy sięga 1975 roku. Od początku swego istnienia Oakley®, jedna z najbardziej innowacyjnych marek w portfolio Luxottica, odrzuciła przeciętność i ślepe oddanie idei innowacji, burząc granice między stylem, formą i funkcją, a produkty Oakley® łamały wszelkie konwenanse.
Ewolucja Oakley® rozpoczęła się od uchwytów na kierownice do motocykli. Były to pierwsze uchwyty o wyprofilowanym, ergonomicznym kształcie, perfekcyjnie dopasowane do kształtu dłoni motocyklisty, wykonane z nowego materiału o nazwie Unobtainium®. Nieustannie powstawały nowe rozwiązania. W 1980 roku Oakley® szturmem zdobył rynek gogli motocyklowych i narciarskich dzięki zastosowaniu innowacyjnego ustawienia szkieł i precyzyjnej cylindrycznej krzywiźnie, zapewniającej doskonałą widoczność i odporność na uszkodzenia mechaniczne.
W 1984 roku Oakley® ponownie zrewolucjonizował świat sportu. Okulary sportowe wyszły z ukrycia i zawładnęły masową wyobraźnią. Profesjonalni sportowcy i zwykli amatorzy jeszcze nigdy nie doświadczyli podobnych możliwości. Najwyższej jakości technologia optyczna, stworzona specjalnie z myślą o bezwzględnych, morderczych wymaganiach profesjonalnego sportu. Tak narodziła się technologia o nazwie High Definition Optics®. Firma Oakley® zyskała ponad 600 światowych patentów w dziedzinie technologii i wzornictwa, które zawdzięczamy niesłabnącemu zaangażowaniu w rozwiązywanie problemów i tworzeniu rozwiązań, które przypominają dzieła sztuki. Wciąż zaskakujemy, odrzucając ograniczenia, nadając technice rangę sztuki, wszystko to z myślą o tych, którzy równie twórczo podchodzą do swych sportowych osiągnięć, przez co zyskują stałe miejsce w historii sportu.