Slide background Image layer Image layer
Slide background Image layer Image layer
Slide background Image layer Image layer
Slide background Image layer Image layer
Slide background Image layer Image layer
Slide background Image layer Image layer
Slide background Image layer Image layer
Slide background Image layer Image layer
Slide background Image layer Image layer

VERSACE - TEATR, EKSTRAWAGANCJA, MEDUZA

Zaczęło się od niezwykłej wizji jednego człowieka, a zmieniło się w jeden z najważniejszych domów mody na świecie. Przed stworzeniem modowego imperium Gianni Versace, założyciel marki, praktykował w sklepie krawieckim swojej mamy, gdzie rozwijała się jego pasja do mody. Gianni Versace we współpracy z bratem Santo i siostrą Donatellą stworzył swój pierwszy butik w 1978 roku w Mediolanie na Via della Spiga. Śmiały i twórczy geniusz Gianniego stale kwestionował granice mody. Charakterystyczne cięcia, żywe druki, używanie niekonwencjonalnych materiałów, bardzo szybko stało się jego znakiem rozpoznawczym, a także przyniosło mu sławę i prestiż. Za damską kolekcję 1982-1983 Jesień/Zima, w której znalazła się słynna metalowa sukienka z łańcuchami, przyznano Versace wiele nagród. Duży wpływ na jego twórczość miała przygoda z teatrem, którą rozpoczął w 1982. Współpracował z Teatro della Scala dla, którego zaprojektował wiele kostiumów do spektakli takich jak „Salome” i Doktora Fausta” Boba Wilsona, kilku baletów Bejarta i wielu innych. Za swoje oddanie teatrowi, 1985 roku został nagrodzony Srebrną Maską. W 1988 roku jury Cutty Sark Mask okrzyknęli Versace „ najbardziej innowacyjnym i kreatywnym projektantem na świecie”. Zdobył także Amerykańskiego Oscara Mody (1993) i został uhonorowany przez prezydentów Włoch i Francji.
Nazwisko Versace stało się nowoczesną, luksusową i uwodzicielską marką od momentu założenia pierwszego butiku w 1978 roku. Kolekcje okularów Versace zawsze wyróżniają się precyzją, stylem i ekskluzywnością. Łączą w sobie tradycyjną elegancję, tradycję marki oraz nowoczesne trendy. Jednym z najsłynniejszych symboli marki jest meduza. Prezentowana jest zazwyczaj z lusterkami i pętlą kryształków Swarovskiego. Gianni Versace tak mówił o motywie meduzy: “Miałem w głowie antyczną legendę kiedy wybierałem symbol: ten kto się zakocha w Meduzie nie ma najmniejszych szans. Więc, dlaczego nie myśleć, że ten kto zostanie pokonany przez Versace nigdy więcej nie może zawrócić?”.